A program bemutatását követően a pedagógusok workshopokon is részt vehettek, ahol ötleteket kaptak arra vonatkozóan, hogyan tudják beépíteni a robotikát a tanórákba, miképpen színesíthetik robotok felhasználásával azokat, illetve hogyan illeszthető be a robotika a tehetséggondozó munkába. Mind az alsó, mind a felső tagozatban dolgozó szakemberek konkrét, a tantárgyak oktatásába beilleszthető ötleteket kaptak és alkalmuk volt kipróbálni a robotokat és azok programozását a hozzájuk kapcsolódó pedagógiai tevékenységekbe ágyazottan – akár társasjátékkal, akár egyéni és páros munkákba építve is.
A Minősített Tehetséggondozó Műhelyek olyan egyenletes területi lefedettséget biztosító, egységes szempontok alapján kiválasztott tehetséggondozó mintaintézmények, amelyek egyszerre végeznek a kiemelten tehetséges tanulókra irányuló tehetségfejlesztő, a tehetséggondozásban érintett pedagógusokra irányuló szakmai támogatási, valamint saját tevékenységüket érintő, önfejlesztést célzó minőségbiztosítási tevékenységeket. Az országban összesen 39 MTM-intézmény működik.