Kiadványok
Tehetségműhely kiadványok katalógusa
A Tehetségek Magyarországa című, EFOP 3.2.1-15-2016-00001 számú fejlesztési projekt célja, hogy minden tehetséges magyar fiatal esélyt kapjon tehetsége felfedezésére, kibontakoztatására és fejlesztésére a konvergencia régiókban. E cél elérése érdekében az Új Nemzedék Központ, majd...
Tehetségműhely 14. A kibontakozó tehetség felismerését elősegítő képességmérések egyéni helyzetben
A kötet áttekinti a tehetségazonosítás szakmai kérdéseit, majd bemutatja azokat a mérőeszközöket, amelyek a Nemzeti Tehetség Központban az elmúlt években készültek. Ezek olyan papír–ceruza tesztek, amelyek a kiemelke¬dő intelligencia és kreativitás azonosítására alkalmasak. A tesztek...
A Minősített Tehetséggondozó Műhelyek tapasztalatai és eredményei (2016–2021)
Az MTM olyan nevelési-oktatási intézmény, amely kiemelten tehetséges tanulók gondozását támogató szakmai csoporttal („tehetséggondozó szakmai csoport”) és programmal rendelkezik.
Tehetségműhely 13. Válogatás a tehetséggondozás nemzetközi szakirodalmából
Válogatás a tehetséggondozás nemzetközi szakirodalmából
A Nemzeti Tehetség Központ online mérési rendszere (Tehetségműhely 12.)
A Nemzeti Tehetség Központ 2016 óta dolgozik a tehetségszűrés és tehetségazonosítás rendszereinek, és komplex eszközeinek fejlesztésén. Az elmúlt 5 év során teljes körű tehetségazonosítási rendszert, és ehhez kapcsolódó eljárásrendet alakítottunk és próbáltunk ki, ami egyéni tanulói...
Tehetséges diákok motivációs állapota
A motiváció tehetséggondozásban betöltött szerepét évtizedek óta mind az elmélet, mind a gyakorlat felismeri és elismeri. A kötet kiinduló kérdésfelvetése, hogy vajon a motiváció feltétele-e a tehetséggondozásban való részvételnek, vagy pedig a motiváció alakítása, formálása a...
Tehetséggondozáshoz kapcsolódó tartalmi elemek a pedagógusképzésben
A tehetséggondozás sikere a tehetséges fiatalon, a családján és a vele foglalkozó pedagógusokon múlik elsősorban.
Tehetséges Pedagógus - Megjelent a tehetségműhely sorozat 9. kötete
A Tehetséges pedagógus című kötetben egy kutatás eredményeit mutatjuk be, melyet azzal az elsődleges céllal végeztünk el, hogy a pedagógusképzés és -továbbképzés szempontjából is hasznos javaslatokat fogalmazhassunk meg a kiemelkedő teljesítményt nyújtó pedagógusok szakmai...
Iskola és a család a tehetséggondozásban - Megjelent a Tehetségműhely sorozat 8. kötete
A tehetséggondozás legnagyobb célcsoportját iskolás korú gyerekek alkotják, akiknek két alapvető közege az iskola és a család. Idejük legnagyobb részét ebben a két közösségben töltik, így a tehetségük felismerésére és későbbi kibontakoztatására tanáraik és szüleik tudnak a legnagyobb...