Nemzeti Alaptanterv a köznevelés vonatkozásában az aktív tanulást helyezi a középpontba, melynek eredményességét a támogató tanulási környezet, az egyénre szabott tanulási lehetőségek és a képesség-kibontakoztatás támogatása biztosítja.
A folyamatba ágyazott továbbképzés segíti a tehetségfejlesztés széles spektrumú szemlélete által a pedagógusoknak a komplex iskolai tehetséggondozásra való felkészülését az alapelvek és módszertani eljárások megismerését követően a pedagógiai gyakorlatba történő adaptáció által.
A képzés főbb témakörei:
1) Tehetségmodellek,
2) Tehetségtámogató tanulási környezet és kreatív klíma,
3) Tehetségtámogató osztálytermi gyakorlat,
4) Gazdagítás – differenciálás,
5) Tanórán kívüli lehetőségek – projektek,
6) Fejlesztő értékelés,
7) Tehetségkibontakoztatás segítése: szocio-emocionális készségek fejlesztése,
8) Pedagógusszerepek a tehetséggondozásban.
Megvalósítás: 4×4 online kontaktóra.
További információt a képzésről ITT talál.
A tehetségészlelés és tehetségfejlesztés lehetőségei az iskolában (Alapítási engedély nyilvántartási száma: 430/10/2020)
A módosított Nemzeti Alaptanterv erőteljes hangsúlyt helyez az iskolai tehetséggondozásra. Az Alaptantervben kiemelésre kerül, hogy a tehetséggondozást valamennyi nevelési-oktatási szakaszban, minden neveléssel, oktatással foglalkozó intézménynek alkalmaznia kell, és a pedagógiai programjába szükséges beillesztenie. Ezen munka eredményességének szakmai támogatásához kínálunk korszerű tehetséggondozási szemléletű, gyakorlatorientált képzést az általános és középiskolák pedagógusai számára. A tehetséges tanulók szükségleteire reflektáló, adaptív iskolai környezet megteremtésére irányuló nevelés kialakításának komplex tehetséggondozás egyik fontos alapköve a tehetségek megbízható eljárásokkal történő felismerése, azonosítása, a másik alapelem pedig a felismert tehetség fejlesztéséhez a megfelelő programok biztosítása. A tehetségek felismerését és fejlesztését célul kitűző továbbképzés az objektivitásra törekvő mérőeszközök változatosságával és használatuk feltételeivel ismerteti meg a résztvevőket, különös hangsúlyt helyezve arra, hogy a tehetségazonosítást követnie kell egy széleskörű programkínálatnak, mert a fejlesztő programokban történő tanulói részvétel váltja valóra a tehetségfelismerés alapvető célkitűzéseit.
A képzés témakörei:
1) A tehetség iskolai megnyilvánulásai, a mérés szerepe a tehetségfelismerésben;
2) Tehetségfelismerés teljesítmény alapján;
3) Tehetségészlelés: a megfigyeléstől a viselkedési skálákig;
4) Csoportszervezési eljárások a tehetségprogramokban, a gyorsítás szerepe a tehetségfejlesztésben;
5) A gazdagítás és differenciálás színterei, – a hazai tehetségprogramok jellemzői;
6) Döntéshozatali eljárások az iskolai tehetségfelismerésben, a programba lépés címkézésmentes kommunikációja.
Megvalósítás: 6×5 óra online kontakt formában.
További információt a képzésről ITT talál.
Szocio-emocionális készségek fejlesztése és az életpálya-tervezés támogatása tehetségmentorálással (Alapítási engedély nyilvántartási száma: 432/10/2020)
A nemzeti köznevelési törvényben jelentős szerepet kap a kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozása. Az eredményes munkához a tehetséggondozó szakemberek számára a gyakorlati szükségleteket is figyelembe vevő új szempontú képzést kínálunk. A tehetséggondozás egyik leghatékonyabb formája a tehetségek egyéni mentorálása. A továbbképzés a mentori tevékenységnek egy mellőzött, de igen lényeges területét öleli fel, amely a tehetségek szocio-emocionális készségeinek állapotfelmérésével és fejlesztésének módszertanával és a tanulói életpálya tervezés gyakorlatával ismerteti meg a résztvevőket. A képzés ily módon az éntudatosság, az önirányítás, a felelősségteljes döntéshozatal, valamint a kapcsolati készségek és társas tudatosság fejlesztési lehetőségeire fókuszál.
A képzés témakörei:
1. Szocio-emocionális készségek és jelentőségük a személyiségfejlődésben
2. Az énkép és az önértékelés szerepe a tehetség kibontakoztatásában
3. A kivételes teljesítmény motivációs háttere
4. A szociális kompetenciák és a társas környezet hozzájárulása a kivételes képességek fejlődéséhez
5. Szocio-emocionális jellemzők és kihívások tehetségek különleges csoportjaiban
6. Tehetséges diákok életpálya-építésének tervszerű támogatása
Megvalósítás: 6×5 óra online kontakt formában.
További információt a képzésről ITT talál.