A vizsgálatok különböző eszközöket alkalmaznak, így dokumentumelemzést, interjúkat és kérdőíves adatfelvételt is. Egy részük a keresztmetszeti, mások a longitudinális kutatások műfajába sorolható. Utóbbiak – így a konferencián bemutatott három követő kutatás is – kiemelt jelentőséggel bírnak a tehetséggel kapcsolatos összetett jelenségek tanulmányozása és a bizonyítékokra támaszkodó beavatkozások tervezése szempontjából. Az előadás kitér az idősoros adatokra támaszkodó, hosszmetszeti kutatások különböző (történeti, retrospektív és követő) típusaira és az ezekben rejlő lehetőségekre.
Elter András, történelemtanár, etnográfus. Korábban az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Educatio NKft. munkatársaként vett részt tehetségsegítő folyamatok megvalósításában, kidolgozásában. Oktatásfejlesztőként elsősorban a tehetségsegítés rendszerszintű megoldásain (tehetségszűrés, mentorhálózat, bizonyítékokon alapuló tervezés) dolgozik. Érdeklődési körébe tartoznak a tehetségfejlesztés és a társadalomtudományok összefüggései. Jelenleg a Tehetségek Magyarországa uniós projekt szakmai vezetőjeként a Nemzeti Tehetség Központ munkatársa.
Csatolmány | Méret |
---|---|
m_compressed_1_compressed_1.pdf | 0 byte |