Tehetség és reziliencia

A prezentációban a mintába került diákok és pedagógusaik válaszai alapján a tehetség és reziliencia mutatók mentén feltárt sajátosságok, jellemzők bemutatását tesszük meg. A diákok kutatás során feltáruló veszteségeinek, nehézségeinek ismertetésén túl, azon külső és belső erőforrásaik elemző bemutatása történik, melyek mozgósításával, aktiválásával a sikeres megküzdésük, adaptív helyt állásuk az iskolai életút hétköznapjaiban megvalósítható, elősegíthető.

Dr. Homoki Andrea óvodapedagógus, szociológus, PhD-fokozatát (Debreceni Egyetem, BTK, HTDP) a neveléstudomány területén szerezte 2015-ben, doktori disszertációjának címe: A gyermekvédelmi gondozottak reziliencia vizsgálata a Dél-alföldi és az Észak-alföldi régióban. A reziliencia mint külső és belső tényezők rendszere és az iskolai eredményesség összefüggéseit feltáró kutatása során alkotta meg gyermek- és ifjúsági reziliencia-modelljét (2014). A statisztikai számításokkal megalapozott reziliencia-modell alapján kidolgozott reziliencia skálájával (2016–2018) a 12-17 éves korosztályhoz tartozó serdülők reziliencia-szintjének mérése végezhető. A szerző és munkatársai nevéhez fűződik a nemzetközi RRC kutatócsoportok által fejlesztett CYRM 28 skála magyar adaptációjának elkészítése, kulturális, nyelvi validálása (2016). Felsőoktatási tevékenységet 2003 óta végez. Jelenleg a Gál Ferenc Főiskola Egészség és Szociális Tudományi Kar intézetigazgatója, dékánja, a Szociális munka alapszak szakfelelőse, főiskolai tanár.
 

Dokumentumok: 
CsatolmányMéret
PDF ikon homoki1_1.pdf950.28 KB